ارتش آمریکا باید کمر بند ها را دو بار سفت کند
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

 ، کارشناس اطلاعاتی

 

برای یک نظامی، سفت کردن  کمربند ها  یک اصطلاح دو سویه است، یک بار هنگام بروز مشکلات مالی و کمبود بودجه، کمر بند ها سفت می شوند و بار دیگر هنگام جنگ باید کمر بند ها را محکم بست. کاهش بودجه نظامی آمریکا، خطر حمله به ایران را دستکم برای ماه های آینده منتفی خواهد کرد. این مسئله اسرائیل را نگران، و آن دسته از اپوزیسیون ایران را   که در انتظار حمله نظامی آمریکا نشسته اند ناامید کرده است. مسئولین وزارت دفاع آمریکا نیز نگران به خطر افتادن امنیت ملی کشور شان  می باشند.

 

گفتگو های میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در باره بودجه فدرال شکست خورد. ارتش آمریکا نیمی از بهای این کاهش بودجه را باید بپردازد. (46 میلیارد دلار از 86 میلیارد دلار) صرفه جویی در بودجه آمریکا، سهم وزارت دفاع، بزرگترین و نیرومند ترین ارتش جهان خواهد بود. 46 میلیارد دلار، تقریباً برابر کل بودجه نیرو های مسلح جمهوری اسلامی است.

 

کاهش بودجه ارتش آمریکا، یک هدیه ارزنده نوروزی برای رژیم اسلامی است. تا انتخابات آینده رئیس جمهوری در ایران، چند ماه بیشتر نمانده است بی شک، بخشی از بودجه ارتش، به نیروهای انتظامی و امنیتی سرکوبگر رژیم اختصاص داده خواهد شد.

 

خشم اسرائیل از مماشات آمریکا و غرب با رژیم ایران رو به افزایش است. اپوزیسیون موافق حمله نظامی به  ایران، روحیه خود را هم اکنون از دست داده است، هیچ راهکار خارجی در کوتاه مدت به نظر نمی رسد.

 

ارتش آمریکا از این پس باید در جستجوی دست یابی به راهکار، جنگ ارزان قیمت! باشد، گزینه هایی چون:

  • تقویت، گسترش و بکار گیری نیروهای ویژه اطلاعاتی
  • بهره برداری از تکنولوژی نوین برای انجام جنگ های ارزان قیمت، با کمترین تلفات انسانی.گزینه هایی چون؛ جنگ الکترونیکی هواپیما ها بی سرنشین ،ماهواره، .....
  • استفاده از مزدوران حرفه ای، مانند آن چه که در لیبی گذشت و اکنون در  سوریه در جریان است.

March 5th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی